onsdag 5 december 2012

Förälskad i lyktor!

Tidigare idag fick jag en leverans med postbilen.
Det var ju inte vilken leverans som helst, utan en Partylite leverans bestående av två stora lådor!


I den ena lådan fanns inte många saker utan bara några små ljuspaket och en stor låda.
Utgående från bilden så kanske ni räknat ut att det var den stora Mirador lyktan som fanns där i!
De två som syns på bilden är den största och den mellersta av de tre lyktor som finns i serien. Det är väldigt svårt att få den verkliga storleken att synas på bild, allt ser alltid så litet ut mot vad de i verkligheten är...
Mellanstorleken (som de flesta tycker att är så stor och fin när man har den på bordet när jag håller mina visningar) den är 39cm hög och den stora är 53cm hög och 24 cm bred i bottnet.


Alva gillade dem också och ville jätte gärna vara med på bild... tillsammans med Lilla my.
Den större lyktan var lika stor som Alva när hon satt på golvet  :D

Måste väl erkänna att jag börjar ha en hel del olika lyktor... men vad ska jag säga? Jag  gillar lyktor!

Idag har vi redan kommit till den femte dagen i december. Vet inte vart dagarna försvinner, känns som om de bara rinner iväg och jag står kvar på stället med lika mycket arbete kvar som innan...

Kan tänka mig att dagarna känns lite längre för barnen, för Tomten är mycket omtalad här i huset!
De märks stor skillnad på Alva denna jul, nu när hon är nästan 3,5 år. Hon är mera med på något vis och försår mycket mer hela den här grejen om Tomten och julklappar! Speciellt det här om julklappar!!


Igår tog jag bild på dem när de skulle öppna paket nr.4 i våran kalender.
Kalendern, den är också väldigt omtalad här!
Deras kompisar vill också stå och se vad som hänger där och försöker hitta alla numror i ordningen...
Detta var verkligen en succé!

Minns ni hur den såg ut?

Nu är det inte länge innan barnen ska i säng, så då ska jag och maken kolla filmen som vi var och hyrde för en stund sedan.
Imorgon är ju ledig dag!
Och vi vet ju alla varför! Det har vi ju sett i ICA-reklamen!
Det är ju Finlands självständighetsdag!


- Kitty -

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen