måndag 26 november 2012

Pepparkaks uthuset...

I torsdags hade klassmammorna ordnat en kväll på skolan med sonens klass. Vi bakade pepparkakor och så fick dom göra julkort, dricka saft/kaffe och äta sina pepparkakor. Riktigt trevligt, det är ju så sällan man träffar föräldrarna. Barnen springer ju här ibland och pojkarna börjar bli så stora att när det är kalas så tar de cykeln och åker iväg själv!

Anyway...
Alva ville ju också baka pepparkakor, så jag hade köpt hem deg så att hon fick baka med pappa! Det var första gången för pappa, men det gick jättebra och pepparkakorna var perfekt gräddade!

De hade även lagat delar till ett litet pepparkakshus!
Ett väldigt litet pepparkakshus...

Idag plockade vi ihop det :)


Pappa spritsade dörrar och fönster av glasyr och limmade ihop huset. Jag föreslog att han skulle rita två dörrar... Tänkte att det få bli mer som ett uthus/förråd, så gör vi ett till som är lite större sen!
Jag fixade till lite istappar på taket och sonen dekorerade med godis!


Alva... ja, hon hade också en påse glasyr och dekorerade pepparkakor... Och fortsatte att plocka godisarna mellan pepparkakorna, även om glasyren börjat stelna...  :)


Här är framsidan och baksidan, blev riktigt söt.


Här är en ritning som jag gjorde idag, så bara vi hinner så ska vi baka ut mera pepparkakor (eftersom alla redan är uppätna) och samtidigt baka delarna till det större pepparkakshuset!

Men det kanske ni får se en annan gång!

En annan grej jag hann göra idag var barnens julkalender!
Har menat göra det en tid, men har inte haft tid, och när jag haft tid så har jag inte haft möjlighet (eller ork)..
Men det blir det mera om nästa gång!
Godnatt!

- Kitty -

1 kommentar:

Malin Johanna sa...

Hej Kitty! Va roligt att hitta din blogg, den e fin! Hit återkommer jag gärna.. :) Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen