fredag 14 september 2012

Höstsilverax... eller?



Besökte Sunds trädgård för ca 1-2 veckor sedan och köpte en ny Höstsilverax.

Förhastade mig visst lite, (hade lite bråttom).
Upptäckte efteråt att denna variant INTE heter Cimicifuga racemosa 'Brunette' utan den heter Cimicifuga ' Pink Spike'!
Så nu vet jag inte om den har något annat namn?? Vet att det finns en som kallas oktobersilverax, men de finns ju så många varianter...

Ska bli intressant att se om det syns någon skillnad på dem sedan när den fått växa till sig...
På bilden syns den nya krukan längre ner (fortfarande oplanterad) och en planta av 'Brunette' som jag haft sedan tidigare. Just denna planta är väldigt liten, har haft en torr och mager plats tidigare å bakgården, men blev flyttad för en tid sedan, men den har inte direkt växt mera ännu... kanske nästa år!

På framsidan intill stora stenen har mina Höstsilverax nått en höjd som är högre än mig! Långa knoppiga spiror har den, så nu väntar jag ara på att den ska slå ut sina vita små blommor!

~    ~~    ~    ~~~    ~   ~~    ~

Det pågår en utlottning på Tippbrittas blog! Vill ni vara med så klicka in här!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen