tisdag 11 september 2012

Det tar sig...

Igår hann jag inte göra mycket i trädgården.
Men idag fick jag uträttat en hel del!

När jag kört hem från Vasa efter skolan kastade jag alla örter och bärbuskar från bilsläpet och hakade på det efter bilen! Körde iväg till sunds och lastade på 15 säckar trädgårdsmylla och 2 säckar trädgårdstorv. Mätte upp 10m (20m2) skyddsduk (som en tjockare och hårdare fiberduk) och köpte ett till aket av rotspärren, eftersom jag fick aningen för lite av den.


Tog ett mellanmål så att jag skulle få ork att göra något, kastade sedan av säckarna från släpet, så att det skulle vara tomt när Daniel kom hem!


...För då hoppade vi in i hans bil och åkte iväg till Hartmans och köpte parstenar/mursten.

Vi hjälptes åt med grunden och att locka det första varvet med stenar, så att vi fick dem att passa ihop. Men sedan for han iväg och fixade middagskäk och jag plockade vidare!


När jag var klar krattade jag ut gruset runt den blivande blomrabatten så at det skulle se snyggt och lite mer färdigt ut!


Denna bild är tagen uppifrån ståendes på en stor sten!
Men man ser rätt bra härifrån  ;)


Det börjar ta form.
Själv tycker jag nog att det ändrat en hel del om man jämför på bilden ovan.
Saknar förstås mina grönskande perenner som ännu står och väntar på att bli planterade igen!


Detta är inte alla blomor! Det finns nog mera... men de står på ett annat ställe...


Kanske vi hinner och hämta matjord imorgon, så får jag börja fylla lådorna och blomrabatten. Ska blanda ut jorden med mylla och torv från säckarna. Men först ska jag klä insidan av odlingslådorna med skyddsduk... och före det ska jag till Vasa, för det är skoldag 8-16 imorgon igen...

Bara att kolla de två senaste inläggen (här och här) om ni vill se mer om våran makeover på bakgården!

Have a nice one!

- Kitty -

1 kommentar:

Sandra, i sagarden sa...

Usch, jag blir alldeles matt när jag ser hur effektiva ni är! ;D

Nånä, det blir ju jättefint!!! Jag gick och funderade över baksidan av uthuset igår. Det är alldeles igenvuxet, och jag vet faktiskt inte riktigt vad man ska ta sig till med den där djungeln :P Energi tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen