torsdag 5 juli 2012

Trädgården, mitt paradis!

I ett tidigare inlägg så hade jag en bild på en lökväxt som jag hade satt på hösten, men inte kom ihåg vad det var för något... Nu har jag fått mitt svar! (Namnet har jag inte hunnit söka fram...)


Annat som är på gång i min trädgård...

Hade två plantor av backnejlika som jag planterade i mitt stenparti på baksidan för några år sedan. Året efter plantering var de inte i så bra skick, följande år var de borta!
MEN, förra året dök det upp små plantor av dem lite här och där! Tydligen så har de frösått sig och nu har jag flera blommande plantor!


Mina midsommarrosor, lite senare än andra... har väl inte tillräckligt med sol antar jag. När man är ute och kör ser man buskar som är helt vita av blommor, men kanske min också blir det snart? Har ju mistat en hel del knoppar pga Jordgubbsviveln!


I en påse har jag fyra plantor frilandsgurka som står och väntar på att bli planterade! Har ju inget grönsaksland ännu, eftersom att min "Nyttoträdgård" fortfarande står och väntar på att bli uppgrävd och omgjord från början! Blir att plantera i någon större behållare i år, men vad ska int det också gå, bara jag vattnar tillräckligt...


Vill vara ägare till en sådan! Men var ska jag få tag i en??! Vilken tur att jag har fått låna en i alla fall!  :)
Den gör arbetet så mycket enklare. Och snabbt går det!



- Kitty -

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Du får nog ta reda på vad den där lökväxten heter, har aldrig sett en sån förr!

Det gick likadant med min tovsippa som med din backnejlika. Jag trodde den dött ut förra sommaren, andra året jag hade den, men nu har jag massor!

Drömgården sa...

Berglök, Allium oreophilum, borde den heta... min "vanliga dator" fick nå USB fel så jag kommer inte åt alla nå av fotona mellan maj-december 2011 så jag kunde int kolla från egen dokumentation, men hittade denna på nätet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen