tisdag 24 juli 2012

En bild om dagen "Sommarbild"


En bild om dagen
Tema dag 23: "En sommarbild"

I söndags ackade vi familjen i bilen och körde iväg till Vasa. Det är relativt nära för en minisemester, bara 100km, så barnen orkade sitta jättebra i bilen! Jag hade bokat ett semesterpaket på Hotell Radisson Blu där det ingick en familjebiljett till nöjesparken Wasalandia.

Barnen ÄLSKAR nöjesparker! "Stocken" var nog en av favoriterna, blöt blev vi i alla fall! :)

Vi var där över 5h, provade på det mesta och barnen hade skoj, vilket var huvudsaken på denna resa. Sen begav vi oss till hotellet (Vi var på 8:e våningen) med väskorna och vidare ner till Restaurang Fransmanni som ligger i samma byggnad. MMMM VILKEN GOD MAT!

Efter middagen böt vi om och for upp till 10:de våningen och ännu en trappa upp till toppen, där bastun fanns... och poolen! (om ni länkar in på hotellsidan så finns fina bilder från poolen) Här hade vi utsikt minsann! Det var nämligen bara som ett enormt fönster som blickade över staden från poolen!

På hemvägen följande dag (efter en enorm frukost, mums!) körde vi via min skola som ligger utanför i Gamla Vasa, så att jag fick visa maken var jag vistas.

Det var allt från mig idag! Nu ska jag njuta av det fina vädret!
Hade en härlig springtur i morsse i solskenet och förbättrade min tid med 1 min / km... det var förvisso bara min andra lenkki i sommar, men endå! :D


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen