fredag 22 juni 2012

Varifrån kom du vita skönhet?

Hur skulle man leva om det inte fanns naturen och trädgårdar?!! Det är verkligen terapi att få peta och gräva i trädgården. Det blir som ett lugn i själen där man sitter omringad av alla vackra växter.

 Revsuga, Ajuga reptans, Är en trevlig och dekorativ marktäckande perenn. Det finns några olika sorter, både grönbladiga, mörkbladiga och brokiga. De har blå-lila blommor i noderna utmed stjälken. Men akta er! Den kastar ut långa armar som rotar sig och på detta vis så kan den flerdubbla sig under en säsong och även växa in i andra plantor! Men håller man efter den så är den absolut en stark marktäckare som ger en snygg effekt bland dina växter!


För ett par dagar sedan när jag gick på min dagliga trädgårdsvandring gjorde jag en trevlig upptäckt! Under dagliljan kryper det fram en silverbladig planta med den sötaste vita blomma!
Varifrån kom du?!!
Har inte kollat upp vad den heter ännu, det måste jag göra, men jag tycker att den påminner om Silverarv. Om det är någon som vet vad den heter så får ni gärna skriva och kommentera :)


Tack alla som besöker min blogg! Tittade idag att hela 3942 gånger har min blogg besökts de senaste 6 månaderna! få se om det slår om till 4000 innan midsommaren är slut!

Trevlig midsommar alla! Vilket perfekt väder vi fick!

Kitty

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Det var ett bra tag sen jag kikade in på din blogg, men nu har jag läst ikapp! Revsuga har jag också fått in i trädgården, helt i misstag, men vad gör det? :)

Hoppas du haft en bra midsommar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen