måndag 28 maj 2012

Goda blommor vs. Onda blommor!!

Har ett ord att säga: MASKROS!

Vad är vitsen med dessa blommor?? eller ogräs! Man får nästan inte kalla dem för blommor, blommor är sånt man ska kunna njuta av! Jag får dessa jäkelskap överallt!

I gruset utmed stenkanten på uppfarten!


På grusplanen framför blomrabatten!

I blomrabatten!


 
Mellan plattorna!

I barken!

I örtagården!

I stenarna intill entrétrappan!


osv...

Jag rensar dem hela tiden, varje år... och det är helt omöjligt att få bort dem!
Blir helt irriterad av att bara tänka på dem!

***  ***  ***  ***  ***
Blir att övergå till något mycket roligare...
Sommarblommor!

Har skaffat hem vita pelargoner. Älskar pelargoner! Speciellt vita, ljusrosa och mörkrosa.
Hittade en gul metallkanna i förrådet som hade stått ut över vintern ett år så att bottnet hade blivit lite runt. Den får nu välkomna alla som kommer hem till oss, även vi själva!


I förrådet hittade jag också en zinkhink. Zink i trädgården är vackert! Planterade en vit pelargon och en odödlighetsört, stack ner några videkäppar som jag upptill band fast med en mjuk björkgren och snurrade sedan upp dess låååånga rankor längs videarrangemanget.



Måste ännu tillägga va jag gjort i skolan idag!

Plockat jordgubbar!


Fanns massor av STORA, SAFTIGA, SÖTA, GODA gubbar!


Hittade en och annan skojig gubbig också... med blomman kvar... med horn...  :)


Välkommen sommar!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen