måndag 5 mars 2012

Under kan ske.. med lite våld...

Den bedrövliga kameran som sa upp kontraktet igår fick sig en omgång idag! Och nu funkar den igen! :)
linsen vila int fara ut.. Idag ändra den och kom ut istället men stängde av sej, och linsen lämna ut! Den gjorde samma sak om och om igen.. och varje gång så pressa jag in linsen tillbaka, SÅ NU FUNKAR DEN!!!

Här kommer nu några bilder...





Min nya kära grönväxt ser ut att trivas.. har ni sett vilka nya skott den skjuter ut! säkert har den varmt och gulligt ovanför batteriet ;)


Så lovade jag bild på min halsduk som blivit klar. Observera dock att jag har nästan hälften av trådarna som ska fästas ännu...



Jag antar att ni alla fått njuta av det underbara vädret vi har idag! Jag och dottern var ute och lekte och busade idag. Sen hade vi fika på terassen, det var sååååå skönt! Jag fick ta av mej jackan, för det blev för varm när jag hade tröjan under! :)



Här finns ännu massor av snö, men barnen har trådat fram en gång, och så har det smällt bort där det varit bortsopat snö i vinter så att jag sluppit och tända ljus i mina lyktor.



Min Julros som blommade så fint stod ut en helg när det var -17 grader. Den frös bort och jag lyfta in den i garaget. För typ 2 veckor sedan lyftade jag in den i våran hall och gav den lite vatten. Nu skjuter den nya skott :)


Välkommen härliga vår!!!


Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag skulle lägga ut min julros i garaget, för den hade bladlöss, men så har den lämnat utanför dörren och frusit ihjäl, stackaren...

Ja, jag har ju suttit inne med flunssa i sju dagar nu, så mycket njutande av solen har det inte blivit. Men min röst som varit helt borta börjar komma tillbaka! Det är ju bra då skolan börjar igen ;)

Drömgården sa...

Va synd att julrosen stått ute. och synd att du fått sitta inne :(
Ja imoron börjar skolan igen. Så nu börjar mera teori :/ Men lite har vi kvar i sandlådan som vi int hann me före sportlovet :) Do måst kom å si va vi lagar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen