torsdag 9 februari 2012

Dagen i ett nötskal

Vet inte varför, men på något vis så har jag börjat gilla prickigt.. tycker dessa krukor e så söta :)


Bilden under: Var tvungen att fotografera i hushållsassistenten ikväll när jag bakade. Smeten var så beige och fluffig! Den fina färgen kom från indiansockret. Det blev morotskaka, men en lite hälsosammare än orginalreceptet! Minskade 4 dl socker till knappt 1,5 dl socker + 2 dl indiansocker och sen böt jag ut hälften av mjölet mot speltmjöl :) å det blir sååå mycket godare och kakan blir även mörkare. Toppingen är original, så den gör det hela tillräckligt sött! :)



Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag köpte tre st av dom gråa krukorna på tukku, dom e så söta.
Va fin tulpanbukett du har gjort! Vi ska laga arrangemang till vändagen på måndag i skolan. Bl.a. tulpanbuketter med just ruscus :)

Drömgården sa...

var ha do köpt dem? tyvärr så var mina tulpaner int de färskaste, så jag ha redan fått kasta bort dom :(
Blir no att fara ti stan efter nya blommor idag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen