tisdag 10 januari 2012

Härliga Amaryllis

 Som jag sagt så studerar jag första året till yrkesakademin i Gamla Vasa. I December hade vi jätteroliga skoldagar, nämligen "Julbasar"! Skolans trädgårdsbutik förstorades och blev ett stort härligt utrymme med julstämning! Vår klass förberedde, planterade, dekorerade och packade julkorgar, julblommor, dörrdekorationer och allt möjligt! Så fick vi ju arbeta i butiken också, skitkul!

Som tack fick vi göra ett eget arrangemang att ta hem. Detta är min. Amaryllis, speciellt vit, är en av mina favoritblommor till jul. Jag använde en vit miniamaryllis, men den börja blomma först efter julen, så jag har fått njuta av den länge :)

2 januari 2012 slog den ut! Är den inte vacker?!!

Så såhär vacker ser det ut när den är i blommning! Dekorationerna är bara kottar, grankvistar med snöspray, vita trästjärnor med lite silvertråd och en bar grankvist med lite mossa på. Naturliga dekorationer är oftast snyggast tycker jag :)

Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Sidu bara, du har kommit igång! Va fint amaryllisen blommar. Och kottar med lite vit färg är förvånansvärt användbara!

Drömgården sa...

Å va roligt, den första kommentaren!

Jo, ja ha kommit igång.. men kanske vi sko behöv ta en blogg-kväll så do sko få visa lite.. känner mej väldigt grön ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen